Veckans naglar!

Har precis fixat naglarna, blev en massa olika glitternagellack idag. Får ofta frågor om hur jag fixar mina naglar så jag tänkte berätta hur jag gör med nagellack.

1. Börjar alltid att fila rätt naglarna och målar sedan på essie - help me grow.

2. När det har torkat målar jag mina tippar med det lack jag vill ha, drar ut det lite ojämt längst ner mot nageln för att jag tycker det är snyggast. Vill man ha det rakt är ett tips att tejpa!

3. Sedan fortsätter jag måla ett eller två lager till med glitter, antingen samma färg eller en annan.

4. Tillsist målar jag på Seche Vite top coat. Tar en stor droppe och lägger på nageln och drar ut den. Det ska vara ett tjockt lager så att inte glittret känns sen om du känner på nagelns yta. Klart! :)


Kommentarer
Postat av: Frida

Snyggt!

Svar: tack*! :)
Jennie Lane

2012-10-15 @ 23:52:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0