Dagens makeup - A splash of color

Dagens sminkning började med en grön och en mörkblå ögonskugga. Sedan byggde jag på med en dov lila i globen och en klarare lila undertill ögat. Färgerna gjorde sig riktigt fina tillsammans och jag var nöjd där. Precis innan jag skulle fota så slängde jag på lite High tech lighter på läpparna och tryckte på med en knallrosa ögonskugga. DÄR insåg jag att detta kunde bli nått riktigt häftigt med massa färger, så jag klädde mig i en orange tröja och lät några knallblåa fjädrar hänga i örat. Massa kontrastfärger idag alltså :)

Det här har jag använt:
Foundation: Fit me, 250 sun beige - Maybelline + Second skin foundation, caramel - Max factor
Concealer: Cover makeup trio - Färg
Puder: Transparent löspuder, fudge - Färg
Bryn: Brynpenna No.1 - Make up store
Shading: (ögonskugga) Honoung + kola - Färg
Rouge: Blossom - Tikei
Ögonskuggor: Spring Green (grön) - Meybelline, Midnight (blå) - Tikei, Ametist (lila) - Färg
High tech lighter, Venus (under ögonskuggorna) - Make up store
Eyeliner: Eyeliner, svart - Färg
Kajal: Lila från Tiger
Mascara: Hypnose Doll eyes - Lancôme
Läppar: High tech lighter, Venus - Make up store + Nyponros (rosa ögonskugga) - Färg

Bilderna är lite olika i ljuset pga. att jag pilla med massa olika inställningar på kameran! Och på läppbilderna längst ner har jag även satt på ett vanligt genomskinligt glans ovanpå.


Kommentarer
Postat av: amy

är nöjd med min guldiga ögonpenna, men måste nog köpa high tech lighter snart ändå! ;)

2012-05-16 @ 10:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0