Gårdagens partylook

Igår blev det fest och utgång och då körde jag på sotade ögon. Använde dock inte kolsvart utan jag valde en eyedust-skugga från Make up store som är en brun/svart skugga som skiftar lite i guld. Svårt att förklara men den är sketasnygg! Denna fick jag i julklapp av frida, så tack än en gång :)

Vilken sorts sotade ögonen gillar ni mest? Kolsvart runt hela, lite ljusare svart/grått, eller kanske bara en sotig eyeliner och kajal? Det är så olika vad man tycker om och är van vid. Kanske ska göra en tutorial på en sotning, men vilken sort vill ni se?

Det här har jag använt:
Foundation: Fit me, 250 sun beige - Maybelline
Puder: Transparent löspuder, vanilla - Färg
Bryn: (ögonskugga) Kakao - Färg
Shading: (ögonskugga) Honoung + nougat - Färg
Rouge: Aprikos - Färg
Ögonskuggor: Devil dust - Make up store + lite kaffe - Färg
Eyeliner: Colorful eyeliner, black - Isadora
Kajal: Liquid effect pencil, black fire - Isadora
Mascara: Lash Architect 4D, black - Loréal
Läppar: Lipgloss från H&M som doftar melongodis, nomnoom :D



Kommentarer
Postat av: amy

hade du inte kunnat göra en guld-svart? :)

2012-03-19 @ 12:10:30
Postat av: Bellasvida

Vad vacker! Och en jättesnygg sminkning :)

2012-03-23 @ 18:20:55
URL: http://bellasvida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0