Dagens makeup - Smokeyblue

Heej :)
Har redan snart varit uppe i tolv timmar, inte likt mig :p men är fortfarande pigg. Var dock påväg att somna på Väla i förmiddags haha. Jag och Frida var på H&M halv åtta, käka frukost som vi blev bjudna på och sen shoppade vi loss! Kunde såklart inte hålla mig i från sminkavdelningen HELT så det blev ett nagellack, en eyeliner och en mascara därifrån.
Nu ska jag umgås med vänner och njuta av vårvädret, men blir sängen tidigt ikväll med, jobb imorgon. Ja, faktiskt. Inte ofta jag skriver det, men imorgon ska jag jobba iallafall.

Daaagens mejk fick bli blåsotat. Var tvungen att testa en gammal skugga från Peggy. Kommer upp en tutorial på denna ikväll eller imorgon :)
Ha en underbar fredagskväll mina vänner!

Det här har jag använt:
Foundation: Fit me, 250 sun beige - Maybelline
Concealer: Cover makeup trio - Färg
Puder: Transparent löspuder, fudge - Färg
Bryn: (ögonskugga) Peppar - Färg
Shading: (ögonskugga) Honoung + nougat - Färg
Rouge: Aprikos - Färg
Ögonskuggor: Gloss puderskugga, silver blue - Färg, Ombre á paupiéres - Peggy sage & Kaffe - Färg
Eyeliner: Dipliner, black - H&M
Mascara: Voluminous x5, Carbon black - Lóreal
Läppar: Läppstift från Nivea, står tyvärr bara nr 71 på.
+ Elfs facespray i hela ansiktet för att sminet ska "smälta in" och sitta bättre



Kommentarer
Postat av: Ulrika - Ullis - Ulle

Jennniiiieeee! Älskar bloggen! Kan du inte beskriva lite mer detaljerat hur du gör när du fixar dina ögonbryn med skugga? Har testat 21390 ggr och det ser helt knas ut varje gång :S Keep up the good work! - your old colleague

2012-03-30 @ 23:19:43
Postat av: Jennie

Ulrika-Ullis-Ulle: Taaaaaaack fina du! Jovisst kan jag göra det, det kommer upp ett inlägg inom kort. Håll utkik :)

2012-04-01 @ 11:34:24
URL: http://makeupmakesyoupop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0