Bamboo brushes

Här kommer en närmare titt på mina nya borstar jag fick hem i förrgår. Alla borstar och penslar är täthåriga, mjuka och kan användas med både torra och våta produkter. Handtagen (på dom vita) är gjorda av bambu och känns bekväma i handen. Det enda minuset från mig (än sålänge) är att dom är vita. Visst är det snyggt, men inte så länge. Har testat två av bambu-borstarna idag men det kommer upp en recension när alla är använda :) Dessa kostar 61 kr och är dom dyraste borstarna på sidan. Studio-serien har svarta borstar för 42 kr och dom två sista penslarna på bilden nedan är köpta för 16 kr/st, vilket är deras billigaste. HÄR hittar ni allihopa!
 
1. Powder brush, en stor mysig borste som används till puder/solpuder.
2. Complexion brush, också rätt så stor och det finns ingen som säger att man inte kan använda även denna till puder om man vill. Jag använder den till shading/rouge.
3. All-over eyeshadow brush, en platt mellanstor tät ögonskuggspensel helt enkelt.
4. Blending brush, en lätt mjuk pensel som används till att tona ut ojämnheter, skarpa linjer/kanter.
5. Smudge brush, en liten platt, hård korthårig pensel som kan användas till bla. att sota under ögat.
6. Contour brush, en tät pensel med rundad topp för att lätt kunna applicera färg i globlinjen eller ögats ytterkant snyggt.
7. Eyeshadow brush, en kort platt täthårig ögonskuggspensel som är en favorit att packa på färg med. Därför beställde jag två av den.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0