Recention - Tikei mineral foundation

Såhär står det om produkten:
En naturlig foundation som vårdar hyn.
TiKei Mineral Foundation är en naturlig foundation som inte innehåller några konstigheter eller kemiska tillsatser, endast 100% naturliga mineraler.

• Den känns lätt på huden
• Den ger en jämn och fin finish
• Den känns inte som en mask
• Den vårdar och skyddar huden
• Den ger en sminkning som ser naturlig ut
• Den passar även känslig hy

Vad jag tycker
 
Förpackning: Snygg, enkel stilren burk med tikeis logga.
 
Produkten: Den känns lätt på huden, den ger en jämn och fin finish och den känns inte som en mask. Och eftersom den inte innehåller bismuth som många mineralfoundations gör, bla. bareMinerals, så kliar den inte eller är irriterande på något sätt heller. Detta är en riktigt bra foundation enligt mig, med bara ett minus, jag tycker den känns gråaktig. Jag vet inte om det är bara på mig eller om jag inbillar mig, vad tycker ni?
Annars får denna foundationen alla tummar upp faktiskt, den ger full täckning väldigt lätt med kabukiborste, och den smälter snabbt in i huden och ger en snygg naturlig glow i ansiktet. Den är billig och finns i massor av olika nyanser och serier.
 
Betyg: ♥♥♥♥,♥ 4,5/5 ! Liitet minus för gråheten.
 
utan & med foundation warm 6 & 7.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0