Dagen makeup - som vädret

Sååådär ja. Idag sminkade jag mig med skuggor som jag aldrig använt innan faktiskt. Har många såna, så när man inte har nån klar idé i huvet så är det bara att testa nån av dom orörda. Idag kollade jag på en palett med lite dova/mörka matta färger (kan man säga så?) som jag inte brukar använda. Så tänkte jag på vädret som är så grått o dystert. Så det fick bli den paletten!

Det här har jag använt:
Foundation: Second skin foundation, caramel - Max factor
Concealer: Airbrush, 04 neutral fair - Clinique
Puder: Transparent löspuder, vanilla - Färg
Bryn: (ögonskugga) Kakao - Färg
Shading: (ögonskugga) Honoung + nougat - Färg
Rouge: Blossom - Tikei
Primer: High tech lighter, venus - Make up store
Ögonskuggor: vitsippa, skiffer, rimblomster, ametist - Färg
Kajal: Liquid effect pencil, black fire - Max factor på vattenlinjen, Eyeliner & shadow stick - ELF det sotiga under ögat
Eyeliner: Colorful eyeliner, black - Isadora
Mascara: Hypnose Doll eyes - Lancôme




skuggorna jag använde från färg. översta raden; rimblomster, ametist undre raden; skiffer, vitsippa


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Detta var så snyggt !! :) Duktig du är !

2012-02-22 @ 20:00:04
URL: http://ceciliaagode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0