Dagens fråga - Foundationpensel?

Använder du någon speciell pensel till foundation? Isåfall vilken? :)

Yey, en fråga jag kan svara på :) Oftast, när det ska gå fort så applicerar jag min foundation med händerna, som en dagkräm. Det går som sagt snabbt, lätt och blir inte lika täckande. Men när jag har gott om tid och vill ha mer täckning så använder jag mig utav en foundationpensel från Body Shop (första på bilden) och en från Clinique (andra) för att komma åt överallt. De sista tre egentligen concealer-penslar men det är same same. Du kan applicera foundation med den allra minsta också om du vill, bara det är syntet.
När jag använder mig av creme makeup (fetsmink) så använder jag alltid en svamp, som sedan slängs. Svampar drar till sig massor av bakterier!! Och penslarna tvättar man förståss efter varje användning. Hur applicerar ni er foundation? :)


Kommentarer
Postat av: emelie

tusentack för svaret :)

då ska vi se om jag lyckas med pensel :)

2012-04-11 @ 14:56:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0