Fit me från Maybelline

Nu har jag som sagt testat Fit me från Maybelline, foundation + puder nr. 250 Sun beige. När jag får pengar ska jag köpa rouget med!

Foundationen
Förpackning: Snygg! Enkel, stilren med praktisk pumpflaska.

Produkten: En lätt foundation som ger en naturlig täckning och fin lyster. Perfekt för mig som inte vill se ut som en porslinsdocka längre. (Som under makeup-skolan) Jag tycker den gör precis det som en foundation ska göra, jämnar ut huden men låter din egen hudton lysa igenom. Den är väldigt fuktgivande och passar utmärkt för dig som är torr. Är du lite fetare i huden är det bara att fixera med pudret.

Pris: 139 kr.

Bra pris och håller vad den lovar!
♥♥♥♥♥ 5/5 poäng!

Pudret
Förpackning: Den var också snygg, MEN lite opraktisk. Spegeln sitter nämligen under själva puderdosan så man får lyfta hela tiden om man ska ta puder och spegla sig samtidigt. Jag brukar inte använda speglen i puderdosor men finns där en så ska man ju iallafall kunna göra det enkelt, tycker jag.

Produkt: Meningen med Fit me serien är att när du hittat din foundationfärg så ska du ha samma nummer på puder och lätt hitta din concealer samt rouge. Jag använde puderpuffen som man fick till men blev för mörk i ansiktet då. Så får nog applicera pudret med borste hädanefter. Eller så får man köpa ett snäpp ljusare puder ändå om man vill ha mer täckning, vilket pudret med puffen ger.

Pris: 119 kr.
Bra pris, ger en bra täckning tillsammans med foundationen men jag föredrar transperant löspuder.
♥♥♥ 3/5 poäng!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för tipset!:D

2012-03-04 @ 10:48:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0