Så fyller du i dina bryn!

Tjoolahopp. Här kommer ett inlägg om brynen, som sagt blev mina väldigt tunna nu, men ifyllda ser dom lite bättre ut iallafall :) Brynpennan jag köpte idag kändes faktiskt jättebra, än sålänge. Ska testa den nästa gång jag sminkar mig helt. Nu gjorde jag bara brynen för att visa er!

Såhär fixar du brynen med skugga!



1. Börja med att borsta bort  eventuellt puder och få alla strån på plats.
2. Fukta en snedskuren pensel med lite vatten och ta sedan en matt brun färg på toppen av penseln.



3. Börja att fylla i underifrån o upp och tänk på att måla i stråna som fattas. Du ska alltså måla små små sträck, i samma riktning som hårstråna växer. Längst fram växer brynhåren lite mer rakt upp, då rätar du på penseln o målar uppåt, sedan snett uppåt utåt och från ovansidan där det börjar gå ner så målar du snett neråt osv.
Du kan göra detta utan att fukta penseln också, då är det bara att snabbt måla i brynens form för att ge lite mer färg. När du har fuktad pensel blir brynen skarpare och du kan även måla i strån där det fattas vilket kan forma brynen med.





Såhär fixar du brynen med penna!



1. Använd en välvässad brynpenna och måla ett sträck längst nederkanten på hela brynet. Jag målade lite utanför där nere nu för det är den formen jag vill ha. Sedan börjar du bara fylla i från sträcket du nyss målade, på samma sätt som med penseln. Små små sträck fylls i där det behövs tills brynet är jämt och tätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0